سرخط خبرها

۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست

  • کد خبر: ۲۲۳۸۸۷
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست
فرماندار مشهد گفت: پیگیری‌های حوزه وام فرزند‌آوری با جدیت ادامه دارد تا صف انتظار بشکند.

به گزارش شهرآرانیوز صف بیست‌وهفت‌هزار نفری وام فرزندآوری. این آخرین آمار افراد متقاضی وام فرزندآوری است که بهمن سال گذشته از سوی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان‌رضوی اعلام شد. این آمار حکایت از دغدغه گرفتن وام فرزندآوری و چالش‌های مردمی برای دریافت این نوع وام است. آن‌چنان‌که پای این دغدغه و خواسته به چهارمین دیدار مردمی امسال فرماندار مشهد با شهروندان نیز کشیده شد. در این دیدار چند شهروند خواهان پیگیری فرماندار و تسهیلگری وام فرزندآوری بودند.

شهروندی که به تازگی صاحب سه‌قلو شده بود درخواستش برای وام فرزندآوری را از فرماندار این‌طور مطرح می‌کند: سه‌قلو‌های من اواخر سال گذشته و نارس متولد شدند. چند هفته در بیمارستان و بخش ویژه بودند که هزینه آن بسیار سنگین بود. بچه‌ها را خانه آورده‌ایم، اما به دلیل دست تنها بودن همسرم به‌ناچار ترک کار کرده‌ام تا بتوانم به او کمک کنم.

او به خانه سی‌متری که در آن ساکن هستند نیز اشاره دارد و در این باره می‌گوید: آقای فرماندار من و سه فرزندم و همسرم در یک خانه سی‌متری ساکن هستیم. تا زمانی که بچه‌دار نشده بودیم این خانه برای من و همسرم جواب‌گو بود، اما با آمدن فرزندانم متراژ این خانه بسیار کم است. دنبال آن هستم که با وامی بتوانم خانه را بزرگ‌تر کنم. به من گفتند وام فرزندآوری می‌توانم بگیرم.

چندروز قبل به بانک مراجعه کردم. با اینکه ثبت‌نام کردم، اما هنوز پیامک آن برای من ارسال نشده است. دیروز دوباره از کارمند بانک پرس‌وجو کردم و گفت: تعداد افرادی که در انتظار وام هستند زیادند و باید در انتظار باشید. درخواست دارم به این موضوع رسیدگی کنید که سریع‌تر بتوانم وام دریافت کنم.

فرماندار مشهد در ادامه با سرپرستی بانکی که این شهروند ثبت‌نام کرده بود تماس گرفت تا موضوع دریافت وام فرزندآوری این شهروند را بررسی کند. پس از گفتگو با مدیران مربوط در این بانک، موضوع دریافت وام این شهروند در دستور کار قرار گرفت.

این شهروند تقاضای دیگری نیز داشت و آن درباره نگهداری سه‌قلو‌ها بود. این موضوع نیز در تماس فرماندار با بهزیستی استان و ارجاع این شهروند به بهزیستی مشهد همراه شد. در این راستا مقرر شد برای نگهداری فرزندان سه‌قلوی این شهروند حمایت‌هایی صورت گیرد.

دغدغه شهروند دیگری نیز وام فرزندآوری بود. او با فرماندار این‌طور دغدغه خود را مطرح کرد: پسر من یک فرزند هشت‌ماهه دارد. بچه او سه‌ماهه بود که پسرم بر اثر تصادف از دنیا رفت. الان برای فرزند یتیم پسرم پیگیری می‌کنم که بتوانم وام فرزندآوری را دریافت کنم. به بانک مراجعه کردیم، گفتند هنوز بودجه نداریم. پیگیری درخواست این شهروند نیز با ارجاع به مدیران بانک مربوط در دستور کار قرار گرفت.

صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست

با توجه به درخواست‌های شهروندان موضوع این وام را از فرماندار مشهد جویا شدیم. داوری در پاسخ به سؤالات شهرآرا برای وام فرزندآوری این‌طور پاسخ می‌دهد: بی‌شک تسریع خواسته شهروندان درباره دریافت این وام جزو موارد مهم و اولویت‌هاست. تأکید ما بر این است که با هماهنگی بانک‌ها و انجام پیگیری‌های لازم، در این حوزه تسهیلگری شود.

فرماندار مشهد همچنین در پاسخ به این سؤال که برخی از بانک‌ها بیان می‌کنند که هنوز اعتبار و بودجه لازم را برای ارائه وام به شهروندان ندارند، این‌طور پاسخ می‌دهد: بی‌شک هنوز در ابتدای سال هستیم و موضوع اعتبارات نیز در هفته‌های ابتدای سال وجود دارد، اما همان‌طور که در جلسه دیدار مردمی ملاحظه کردید برای وام شهروندان بسیار پیگیر هستیم و در این راه نیز بانک‌های استان همراهی دارند تا صف افراد در انتظار شکسته شود.

دغدغه گازوئیل رانندگان حمل‌بار

دیدار‌های مردمی فرماندار مشهد مطابق هفته‌های گذشته برگزار شد. دیداری که از همان ابتدای صبح و با حضور جمعیت چشمگیری از مردم شروع شد و تا دقایقی پس از اذان ظهر ادامه داشت. در جلسه دیدار مردمی این هفته فرماندار به ۱۳۶‌مورد از درخواست‌های شهروندان رسیدگی شد. با رسیدگی به این تعداد، شمار افرادی که از سال گذشته تا کنون در جلسات دیدار‌های مردمی فرماندار شرکت کردند به بیش از ۸‌هزار نفر رسید. در ادامه خلاصه تعدادی از تقاضا‌های مردمی ارائه شده است.

متقاضی بازنشستگی: شوهرم دو سال قبل کرونا گرفت. به دلیل کرونا بخشی از ریه او دچار مشکل شد و از آن زمان دیگر توان کارکردن ندارد. این در حالی است که تا قبل از آن رانندگی می‌کرد و شش سال سابقه رانندگی دارد. تقاضا داریم برای بازنشستگی او با بیمه هماهنگ کنید.

فرماندار: با شش‌سال سابقه و این سن نمی‌توان درخواست بازنشستگی داد. با توجه به شرایطی که از همسرتان اعلام کردید و اینکه هنوز در سن کار است می‌تواند با تغییر شغل، به فعالیت کاری خودش ادامه دهد؛ بنابراین هفته آینده مراجعه کند تا به درخواست تغییر شغل او رسیدگی شود.

متقاضی خانه سازمانی: همسرم از شهدای نیروی انتظامی است. ۲۷‌سال است که در خانه سازمانی زندگی می‌کنیم. سه فرزند دارم. فرزندانم کوچک بودند که همسرم شهید شد. پس از شهادت او ما در همان خانه سازمانی ماندیم. برای خانه‌ای که اکنون در آن ساکن هستیم هزینه‌های بسیاری برای بازسازی و بهسازی انجام دادیم، اما اکنون گفته‌اند که باید تخلیه کنید. با سه فرزند چه کنم؟

فرماندار: با سردار احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد و بنیاد شهید استان تماس گرفته شد. با توجه به صحبتی که شد به بنیاد شهید مراجعه کنید تا موضوع شما در دست بررسی قرار بگیرد.

متقاضی سوخت گازوئیل: تعدادی از رانندگان حمل بار هستیم و من به نمایندگی از آنها در این جلسه حضور دارم. از ابتدای فروردین سهمیه گازوئیل ما کم شد. این در حالی است که ما مجوز، معاینه فنی، باربرگ و پیمایش‌ها را داریم. هرکدام از ماشین‌های ما چند میلیارد تومان قیمت دارد، اما به دلیل نداشتن گازوئیل مجبوریم ماشین را بخوابانیم. تقاضا داریم پیگیری شود. ما روزی ۱۶۰ تا ۲۰۰ لیتر مصرف گازوئیل داریم، اما سوختی که از ابتدای فروردین برای ما در نظر گرفته‌اند ۵۰۰ یا ۶۰۰ لیتر است که تنها جواب‌گوی سه روز کاری ماست. همه جا رفتیم، اما جواب نگرفتیم.

فرماندار: با شهرداری، شرکت نفت و سامانه هوشمند سوخت موضوع برگزاری جلسه برای دغدغه رانندگان در دستور کار قرار گرفت.

متقاضی بررسی مجدد دهک: با آنکه ماشین و خانه ندارم، اما یارانه من را قطع کرده‌اند.

فرماندار: موضوع دهک‌بندی خانواده‌ها به صورت کشوری است. نکته‌ای که وجود دارد این است که سازمان هدفمندی یارانه‌ها، دهک‌بندی را بر اساس کارکرد حساب انجام داده است. احتمالا کارکرد حساب دارید و به همین دلیل یارانه شما قطع شده است. با این حال می‌توانید اعتراض خود را در سامانه ثبت کنید تا دوباره بررسی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->